malinsminut

Märklig musik!

Publicerad 2011-11-17 22:35:00 i Allmänt

Det här med att "man blir som man umgås" stämmer ju verkligen. Ja, kanske inte helt och hållet för man har ju alltid liksom en grund med egenskaper, värderingar, åsikter osv. som inte går att ändra, men allt runtomkring den grunden kan ju ändras. Intressen, musik, aktiviteter m.m. Man upptäcker ju liksom nya saker hela tiden. Jag är nog ganska så anpassningsbar när det gäller det mesta och även om min grund inte ändras så gör ju allt runtom det har jag märkt. Det är ju inte så att jag vill härma nån eller ändra mig bara för att var nån annan till lags, men det blir ju lite automatiskt så att man ändras när man umgås med folk som inte har formats av samma saker som en själv. Det är säkert så att nån har ändrats av mig också. Jag tror inte man kan pracka på mig några negativa saker eller åsikter, kanske i så fall få mig att se saken ur en annan vinkel...men jag vill gärna tro att jag inte tar åt mig dåliga saker. Jag lyssnar och kommenterar gärna, men utan att låta det lämna några större spår.

Det som precis slog mig när jag satt här och lyssnade på musik var hur mycket annorlunda min spotify-lista har blivit sista året. Nu på slutet är det nog mycket tack vare att man kan se vad alla lyssnar på på facebook, men det har ju så klart också att göra med vilka som har gjort intryck. Vilka personer, händelser och känslor som lämnat spår på ett eller annat sätt. Att jag började umgås med Cecilia har klart haft inflytande på min spotify-lista ;) vi lyssnar ju inte precis på samma musik =) men även Pernilla, Göran, Janne, en mystisk facebookfriend och folk från i somras har lämnat små avtryck =)

Det är också intressant att kolla på spotify-listan eftersom man kan se exakt datum man la till låtarna...då kan man liksom minnas "ah, det var ju då det där hände" eller "just ja, den låten hörde jag ju där"....ni fattar.


Här är några exempel som normalt inte skulle finnas på min lista =) ni har fått varsin låt så det torde väl inte vara så svårt att lista ut vilken som tillhör er =)


 

 



 

och så slutligen...en hyllningslåt till min partner in crime, Cecilia ;)

 

 

 

Man kan säga att det var härifrån vi hämtade inspiration i somras ;)

 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-11-18 06:48:10

Hahhaa. var lite fundersam vad jag hade påverkat på din lista egentligen. Men så såg jag, björnstammen så klart? Ibland dyker det ju upp låtar som man "lyssnat" på men ändå inte, märker att jag lyssnar på mycket topplistor och bara bläddrar förbi när det är en tråkig låt, men det syns ju på facebook som att jag har lyssnat på den. Typ Adele har nog stått några gånger, jag tycker hon är bra och så, men blir alltid så otålig av hennes låtar så lyssnar aldrig på henne...

Postat av: Cici

Publicerad 2011-11-22 03:36:43

Hahahaha Týr!!! Jag har en låt av dem, för jag gillar metal..och isländska, och du minns det! En låt liksom :D Galna fina människa!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela