malinsminut

Svisch bara!

Publicerad 2011-11-24 22:15:37 i Allmänt

Idag har det verkligen varit fullt upp trots att jag har varit ledig. En bra dag! Tyvärr hade jag inte hunnit sova så mycket eftersom min nya hobby tydligen är att kolla på film hela nätterna numera =) jag klev i alla fall upp tidigt och for och klippte mig och färgade håret. Väldigt nöjd blev jag! Inte så stor skillnad men man känner sig alltid mycket fräschare och finare när man har fixat håret. Man får en extra liten egoboost liksom =) Direkt när jag var färdig hos frissan tog jag hundarna och gick bort till Annika och Isak och tiggde in mig på lunch där ^^ dom hade ju finfrämmande från Vilhelmina så det var ju extra kul! Fyra killar mellanlandade där för att äta och plocka upp Isak innan de skulle vidare till Sundsvall och spela bort pengar hela helgen. En fantastiskt trevlig lunch var det! Otroligt god mat och så lustigt sällskap!
Lite dålig bild eftersom jag tog den med mobilen. Robin ser man knappt, Isak i randig tröja, PC bredvid, Daniel vid fönstret och så Annika då. Han på kortsidan minns jag faktisk inte vad han hette. Markus kanske? Eller David? Hmm...Daniel ville i alla fall spela "klämmiga bitar på spotify" hela tiden så vi kom liksom in på det där med musik. När Daniel spelade upp en fin melodi av Thorleifs blev det så galet roligt. Jag skrattade tills jag grinade. Det började med att Isak hade hört nån låt av Snorleifs sen blev det bara mer och mer...
Och bönderna har ju KORleifs! Och om man har en mamma kan hon starta MORleifs! Och har man en brorsa kan han ju ha BRORleifs! Ta bort T:et så har vi HORleifs! Och dom gamla dementa kan starta JAGVETINTEVARJAGBORleifs!

Ja så fortsatte det. Roliga killar!
(Nu tog jag bara den första som dök upp på youtube så lägg ingen vikt vid själva låten =)...)
Efter grabbarna hade åkt la Annika och jag oss och vilade en stund. Jag somnade på en gång och sov så gott! Sen sa hon "visst är det lugnt och skönt i sovrummet här? Jag tror inte det finns några spöken där...och du har inte snarkat heller. Jag tror det är spökena som gör att du snarkar och sover oroligt..." haha! Inte vet jag om det är så, men det kanske ligger nåt i det...det är ju fler ställen än här hemma som jag har sovit oroligt och snarkat och där kan det mycket väl finnas oroligheter...men det får man ju aldrig veta!
Sen gav hon mig en sån fin komplimang den där lilla varelsen..helt apropå ingenting liksom..."det är så roligt att ha med dig på saker för du är en riktig glädjespridare!" Det är roligt att höra. Särskilt när man inte direkt känner sig som en glädjespridare utan snarare som en börda ibland. jaja, jag vet att jag inte är det, men ni kan inte ta ifrån mig hur jag känner! haha!
Efter att vi hade ätit middag hemma hos päronen kom han som ska hjälpa mig med toan uppe. Han kollade lite, drack kaffe och förklarade vad jag ska göra till på torsdag då han kommer igen. Jag ska prima golvet och täta alla springor och rörgenomföringar....och så klart frakta fram flytspacklet som ligger i garaget...
Därefter var det valberedningsmöte och nu sitter jag här. Hela dagen, svisch bara! Imorrn är det jobb till fem igen, men sen kanske det händer nåt kul. Nåt slags fredagsmys borde jag väl kunna roffa åt mig =) eller åtminstone en fredagsfylla ;) hoho!
Nu ska jag kolla på film tills jag somnar! Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela