malinsminut

Utkast: Nov. 27, 2011

Publicerad 2011-11-27 23:27:41 i Allmänt

Sånna här inlägg gör jag ofta (inte alltid så här långa!!!), men jag publicerar dom aldrig...lite terapi liksom. I vanliga fall brukar jag klippa bort allt jag inte vill ha kvar i slutet av dagen och skriva om alla korta meningar och konstiga ord som jag bara har skrivit ner i farten...och det är ju, som ni har märkt, inte ovanligt att det bara blir en bild kvar ;) jag undrar om nån faktiskt ens orkar kolla på dom där bilderna, men spela roll...det är ju mest för mig själv jag skriver =) Ikväll har jag som vanligt skrivit lite då och då och var precis på väg att redigera bort en hel del...men äh, ni kan väl lika gärna få läsa en kvälls klotter =) (varning för korta meningar och dåligt språk bara!)




Snart är det jul! December kommer troligtvis bli en av de bästa månaderna på den här halvan av året. Det blir ju liksom bara bättre! Så mycket roligt att se fram emot och så många fina människor att träffa! Jag är verkligen lyckligt lottad som har så många bra i mitt liv. Ibland undrar jag vad jag har gjort för att förtjäna allt det bra jag får, men det är nog bäst att inte fundera så mycket över det utan bara glädjas istället =)

you get what you give, så ge inte bort olycka =)


Jag verkligen älskar mitt hus! Jag vill nästan inte gå härifrån nu för tiden. Det har varit en period när jag inte har orkat göra nånting åt nånting och tyckt att det har varit lika bra att vara nån annanstans som att sitta här och uggla...så känns det inte längre. När jag började pyssla med julbelysningen fick jag nån slags hemkänsla igen...och dessutom har jag ju lejt för flytspackling på torsdag så då fick jag också en morot att ta tag i saker. Det känns väldigt bra att motivationen börjar smyga tillbaka =)

Buhu. Stackars mig. Jag blev så där tvärledsen för en stund. Jag kan inte rå för det. Ibland bara påminns man om saker man kanske egentligen borde glömma. Personer som är på ett sätt i minnet, men ett helt annat i nuet..Saker som faktiskt var bra, men som snarare gör en ledsen än glad. Lite förbannad också..över andras, och min egen, dumhet och egoism. Mest andras. En del förstår ju inte bättre men en del är bara idioter. Ibland tror man att man har hittat små guldkorn, men i slutändan visar de sig inte vara mer än gamla gråstenar. Det är ju roligare när det är åt andra hållet...och tack och lov händer det ju oftare (i mitt liv i alla fall!).



Jag blir galen på dom här julkorten! Precis när jag hade kollat igenom 1600 mallar (ja 1600 jäkla bilder!!!!) och sparat ner ungefär 30 förslag fick jag lov att uppdatera sidan och allt raderades...bara att börja om. Så är det ju varje år...stress och elände innan man har fått iväg det, men så fantastiskt kul när dom kommer med posten! Det är ju ändå värt det =) man blir ju glad om man kan göra nån annan glad...eller åtminstone känns det då bättre att folk får veta att man skickar en tanke =)

Imorrn är jag ledig vilket innebär sovmorgon! Fantastiskt! Jag har galet mycket att göra så det blir nog en fullspäckad dag, men det gillar ju jag. Jag funkar nog bäst under lagom stress.



Ha! Nästa gång vi ses kan ni ju tacka mig för att jag inte lägger ut sånna här eländiga inlägg varenda dag! Nån som orkade läsa hit? Nä, jag klandrar er inte! Nu är klockan i alla fall halv tolv och criminal minds börjar! yeej! Och om ni undrar, det var en bra kväll och jag är glad! Nu behöver ni inte fundera på vilken känsla jag går och lägger mig med. En sista bild bara, sen blir det godnatt!


Sov gott!

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-11-28 08:00:54

HAHA! Jag läste hela vägen, så försök nu inte komma med att ingen kommer göra det.



Härligt med hemmakänsla, jag är nästan lite så också, än om jag inte är supernöjd med vårt hus alla gånger. Jag vill som helst vara hemma, det stör nästan om det är något som ändrar planera ibland :)

Postat av: Annika

Publicerad 2011-11-29 19:08:01

Läste också hela. :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela