malinsminut

Det man minns.

Publicerad 2011-11-28 11:25:52 i Allmänt

Idag är jag ledig! Fantastiskt skönt! Jag låg och drog mig ganska länge och tänkte på det ena och det andra. Cecilia och jag ska till Umeå och härja helgen innan jul. Hälsa på Tina och dricka sprit och sjunga dödsmetall skulle jag tro ;) Det kommer bli så galet kul! Det fick mig ju osökt att tänka på sommaren också eftersom jag var rätt mycket hos Cecilia då. Vilken bra sommar! Allt var bara kul! Stråket särskilt! och dundermarknaden...härliga sommar! Hjärnan är ju otrolig på det viset...att den bara minns allt det roliga som händer. Fast tur är väl det..det vore ju inte kul om man bara skulle minnas allt elände. Även om man vet att livet ger ganska jämna plågor så sorteras det bort så man bara minns det bra. Det borde väl vara framgången till ett lyckligt liv =) minnas det bra och slänga det dåliga.

Ibland vill man inte minnas det bra heller. Konstigt? Nej egentligen inte..när jag minns de bra sakerna från höstens äventyr; som halloween, djupa nattsamtal, slamsiga frukoststunder, hårdrockar, töntiga filmer, promenaderna, stjärnhimlen..., då blir jag inte så glad. Ibland tar eländet över de bra minnena och det är när man inser att det bara är minnen och inte nu som man blir ledsen. Delvis mitt eget fel eftersom jag alltid ger för mycket av mig själv till ingen nytta. När hjärtat blir besviket sorterar hjärnan fel. Men nu är det bra, inte värt att lägga mer energi på! Bryt ihop och gå vidare bara! Inte en tår till!

Jag har tur som har så många kloka människor runt omkring som kan dirigera hjärnan rätt när den spårar ur. Pernilla är den nyaste i raden av klokofanter...och vilken klokhet! Ibland är det precis som att hon har brutit sig in i min hjärna och säger det jag egentligen vet, men inte vill lyssna på. Ja, lyckliga mig!

Men vad jag längtar till jul! Inte egentligen själva julafton (fast det gör jag ju också!) men veckorna runt omkring julafton! Julsånger, god mat, julbord, varma färger, mys, förberedelser, julbak, julfester...ja, det är allt det där andra som är så fantastiskt mysigt! Och så klart själva julafton! Det är ju en dag man bara myser från morgon till kväll =) och annandagen också för den delen eftersom vi firar jul med halva släkten då! December är en braaaa månad!

Nu ska jag äta frukost och sen ta mig an dagens alla roliga måsten! Full fart framåt!!

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-11-28 14:38:39

Mitt smink!!! Du får ju inte skriva så där utan förvarning, nu sitter jag på jobbet och läser, och fäller några tårar av rördhet. Och här sitter jag och försöker torka lite utan att grabbarna märker det och utan att kladda ut smink. Men tack! Jag säger ju bara vad som dyker upp i huvudet, tur att det kommer till pass ibland, mitt huvud, haha :) Kram på dig!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-11-28 18:34:39

Men det är ju på ett annat sätt! Det är liksom energi som behöver bytas ut ibland, rensa runt huvudet, tömma ut lite tankar, rensa ut gammal energi och fylla på med ny färsk. Är på det hela taget rätt säker på att det kommer att gå plus i långa loppet :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela