malinsminut

Zorbing

Publicerad 2011-11-14 00:07:10 i Allmänt

Som vanligt googlade jag runt, runt, runt ikväll och råkade hamna på en sida som erbjöd upplevelser. Jag minns inte vad den hette så klart, men jag hittade en lustig grej som tydligen bara finns i skåne (nånstans!), Stockholm och Örnsköldsvik. Ja! Örnsköldsvik! haha! Nu kan det ju så klart vara en sida som inte är uppdaterad på länge så den här aktiviteten kanske finns på många fler ställen nu....vad vet jag.

Det kallas i alla fall för zorbing och verkar hur kul som helst! Utdrag ur wikipedia: Zorb är ett luftfyllt klot av plast, cirka 3 meter i diameter. Ibland består zorben av ett klot inuti ett större. Den nöjesaktivitet som utförs av en till tre personer i en zorb kallas på engelska för sphereing eller zorbing, vilket på svenska blir zorbning alternativt zorba eller vardagligt rulla zorb. Ibland fylls zorben med vatten vid användning. Utövaren som befinner sig inuti zorben kan beroende på klotets konstruktion antingen rulla nedför en sluttning med hög fart eller färdas flytande över vatten.

 

 

Coolt va?! Det skulle man kanske ha provat nån gång! Vore ju inte så dumt att få rulla utför en backe i ett sånt där klot...men det är nog bättre om det är sommar....Tål att tänkas på =)

 

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-11-16 01:28:17

Jag vill rulla :) vi kan gölra det tillsammans :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela