malinsminut

Eländig musik

Publicerad 2011-10-27 11:52:07 i Allmänt

Jag blir så arg på mig själv...jag hittar musik som jag verkligen tycker om och kan lyssna på dygnet runt...sen, av nån outgrundlig anledning, kopplar min hjärna ihop den där musiken med dåliga saker och saker som gör mig ledsen...saker nån sagt eller en särskilt dålig känsla. Varför gör jag så? Jag måste sluta med det...nu kan jag ju nästan inte lyssna på Melissa Horn längre heller eftersom det inte är så roligt att gå runt och vara sur hela dagen...och vad ska jag i så fall ha för godnatt-musik? hmm...dumt.

Den där låten är så bra, men jag kan inte lyssna på den.

 

MEN...sen har jag ju så klart också låtar som jag bara förknippar med roliga saker. Låtarna är bra och minnena är bra.

 


 

Just den här låten får mig bara att tänka på den fantastiska sommaren som var! Bästa sommarn ever! Cruisa runt i en gammal bil med huvet ut genom takluckan en tidig morgon (sen natt), sitta i gräset och dricka öl med bästa folket, bada på kajen i fantastiskta Strömsund, levande musik, mys på stranden, traktorutställning, countryfestival, stråket (stråket! stråket!), alla underbara människor! Jag tror inte jag har hört den här låten annat än hemma på hela sommaren, men ändå får den mig att minnas tillbaka...jag måste nog göra ett litet bildkollage över sommaren tror jag...ja, så får det bli.

 

Usch vad nostalgisk jag blev nu...och det regnar ute också. Lika bra att lyssna på Melissa då...;)

 

Hoj!

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-10-27 14:40:43

Obra. Jag har också de där tendenserna. Har massa bra musik som jag inte kan lyssna på utan att jag kopplar det till perioder i livet. Och det går väl bra om det var bra perioder i livet. Då blir man ju bara glad. Men all musik som är kopplad till sämre perioder, eller mer oroliga perioder... då blir det så jobbigt istället.

Postat av: Cici

Publicerad 2011-11-02 03:35:05

stråket stråket stråket!!!!! TEATERLOGE III!!!!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela