malinsminut

Tre svärd.

Publicerad 2011-10-06 10:32:22 i Allmänt

Jag blir lite fundersam. Jag har alltid tyckt att det här med tarotkort har varit roligt och spännande och så, men har aldrig lagt nån större vikt vid att minnas korten eller tolka dom vidare eftersom jag ju har en bok som berättar allt det där för mig. Oftast drar jag ett kort per dag, funderar lite över det och glömmer bort det sen. Ibland har jag nån speciell fråga jag funderar över och då ställer jag så klart den innan jag drar kortet. Det som har blivit så tvärmystiskt nu är att jag har ställt samma fråga tre dagar i rad och fått samma kort tre dagar i rad, dessutom vänt å samma håll. Jag har ju naturligtvis blandat leken som vanligt och valt ett kort mitt i....jag tror ju inte på slumpen, och har aldrig heller gjort det, så jag får väl helt enkelt lov att lära mig det där kortet. Det verkar ju vara nån mening att jag ska få det.

 

Det här är kortet jag har fått varje dag. Tre svärd. Jag har dessutom fått det uppochner. Ni får ju så klart inte veta vad frågan var ;) I min kortlek ser det inte ut så där, men det har väl samma betydelse i alla lekar skulle jag tro.

Men visst är det lite intressant ändå att samma kort dyker upp gång på gång? Jag måste nog fördjupa mig lite mer i det här...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela