malinsminut

Påskbrådska

Publicerad 2012-04-12 22:49:26 i Festligheter

Påskhelgen gick fort. Alldeles för fort....jag hade sett fram emot fyra härligt lediga dagar med Micke, och så blev det ju också, men det kändes som att det bara var två..eller typ en och en halv. En härlig påskhelg var det då i alla fall! Vi var bortbjudna alla dagar så vi behövde inte tänka på nån mat på hela helgen ^^ dessutom hann vi med massa annat också. Ljuvligt långa sovmornar, skogspromenader, en fest, en sightseeing och välbehövlig rekreation..här kommer lite bilder från helgens aktiviteter:

SKÄRTORSDAGEN
Vi hade turen att bli bjudna på mat och fika hos Olle och Pernilla den här dagen =) när vi kom hem hade vi som jag tidigare skrev, bestämt att göra oss fina i håret ^^ det gick alla tiders och Micke var en riktig naturbegåvning =)

Jag ser något flintskallig ut där, men han hade ju kört med maskinen först och höll bara på att finputsa vid fototillfället...senare färgade jag ju håret mörkbrunt så då försvann flintskalligheten =)

LÅNGFREDAGEN
Traditionsenligt samlades många i byn hos Stig och Eva för att ha en härlig dag i solen =)

Älskade gullungarna!

Tävlingsdags! Fem olika grenar, fem olika lag. Spänningen var olidlig ^^ Här försöker brorsan pricka metallgrejen med däcket.


Ett får kom på besök.

Kvällens middag serverades i garaget...mycket god och matig soppa! Vill ni se alla galna bilder från kvällens fest får ni komma hit och titta för jag torde väl få stryk om jag lägger upp dom här ;)

PÅSKAFTON
Vi började dagen med en härlig långpromenad i skogen med hundarna. (Utflyktsmålet var tydligen några skogsmaskiner samt en gallring...)


Här kanske det har varit ett tjäderspel? vem vet...

På kvällen var vi bjudna till Mickes pappa på middag (smaaaaskens!) och efter det tog vi en två timmars biltur i Sidensjös/Bjästas/Nätras/Västanås (whatever..vet inte vad den rätta benämningen är..) skogar. Mycket trevligt!

PÅSKDAGEN
på söndan var vi bjudna till Mickes mamma på mat och för att måla påskägg. Fantastiskt roligt! Synd bara att jag inte kom  på nåt roligt att pyssla ihop...som det dagisbarn jag ibland är gjorde jag en prinsessa...eller ja, man kan i alla fall låtsas att det är det...

I taket i hallen hänger alla fantastiska kreationer! otroligt vilka fina grejer dom har gjort!

Därefter gjorde vi en tripp genom skogen, mitt i natten, till ett ödehus i närheten. Jag var ju tvungen att fota lite för att se om det fastnade några märkliga filurer på bilderna. Jag har inte haft tid att studera dem så noga men massa orber fanns det då där...och en av dem följdes oss till och med ut i skogen en bit! Jag har aldrig lyckats fånga en tredimensionell orb utomhus förut. Häftigt!

Själva ödehuset...


Utanför huset....kolla längst upp till höger....man kan tro att det är månen eller ett gatlyse eller nåt...men det är det inte:

tadaa! coolt va?
ANNANDAG PÅSK
Även denna dag blev vi bjudna på mat. Mamma hade dukat upp ett påsk-smörgåsbord och gjort västerbottensfisk som vi smaskade i oss. Efter maten tog vi en skogspromenad till "Rolfs koja", alltså farfars koja. Det var ganska mycket aktiviteter där tidigare, men nu är det mest en ödekoja som förbipasserande tittar in i ibland...trevligt i alla fall!


Skrev i gästboken gjorde vi också =)
Sådärja...en kort liten sammanfattning av en trevlig påskhelg ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela