malinsminut

Utslagen

Publicerad 2012-04-05 10:14:42 i Allmänt

Jag blir galen...ja, det blir jag. Innifrån och ut. Nu ser jag ut så här igen...det händer ju lite då och då och jag är så vansinnigt less på det så jag tror jag bryter ihop snart.


Ett utslag på halsen är väl inte hela världen kan man tycka...och det är det ju inte heller. Det är ju bara det att det inte är bara halsen, det är överallt och det kliar så jag blir galen. Den värsta galenskapen är dock inte kliet...det är det som inte syns...gommen sväller upp och gör ont som fan, ögonen och ansiktet kliar, det kryper i hela kroppen och jag blir så rastlös men ändå så trött...tar en allergitablett (som ändå inte hälper) och blir ännu mer trött..det värsta är ändå krypet i kroppen...jag sitter stilla men innanför skinnet kryper det överallt...det går liksom inte att förklara hur eländigt det känns.. 

Jag vet ju varför det blir så här....det blir alltid när jag har jobbat mycket, stressat, funderat, grejat...ja, varit i farten för länge utan att återhämta mig ordentligt. Det är alltså jag själv som rår för det. Jag börjar tro att det är nåt slags kroniskt nässelutslag...det måste ju vara det eftersom det försvinner lika fort som det ploppar upp...

Jag brukar inte klaga och jag ska inte göra det i fortsättningen heller. Jag gråter i ensamhet och ska så fortsätta...jag kommer nog vara glad nästa gång vi ses även om jag skulle vilja vända ut och in på skinnet...=) ni slipper mitt klag (för det här läser ni ju frivilligt ;)..) men idag kändes det bara så eländigt så jag var tvungen att skriva av mig lite. Jag söker inte medlidande eller vill att ni ska tycka synd om mig...jag ville bara få ut lite tankar...Det kliar inte mindre, men det känns bättre =)

Jag får dåligt samvete när jag tänker på alla som har det så mycket värre än mig...men samtidigt är det ju säkert lika många som slipper eländiga saker...och dom har säkert inte dåligt samvete heller. Det här är ju min verklighet och det enda jag kan tänka på idag och då spelar det ju ingen roll hur dåligt eller bra alla andra mår.


jaja, över till nåt roligare =) påsk! Skärtorsdag idag och jag är ledig =) imorrn jobbar jag fram till lunch, sen är jag ledig ända tills på tisdag! Fantastiskt vad skönt! Oj vad jag har längtat efter påskhelgen! Imorrn samlas byborna som vanligt hos Anderssons och pimplar och tävlar och umgås och grillar och har kul hela dagen. På lördag är vi bjudna på middag hos Mickes pappa och resten av ledigheten är ännu oplanerad =) härliga långhelg!

Nu ska jag renbädda och påskstäda! Hej så länge!=)

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2012-04-05 19:43:21

Stackars dig Maja... Än hur dåligt man mår finns det ju dom som har det värre, men det betyder ju inte att man inte ska beklaga sig när man har det besvärligt! Du får ringa och grina lite för mig om du inte vill göra det själv.. :) Nu vilar du upp dig ordentligt i helgen så det blir bättre!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-04-06 08:57:01

Vet du... man får klaga. Man behöver inte vara glad jämt. Så länge man inte är otrevlig när man träffar folk är det okej att klaga lite och vara lite ledsen. Folk tycker ju inte om dig bara för att du är glad ofta :) Fast det är klart, vi som tycker om dig VILL ju helst att du ska vara glad, men inte bara för att göra oss glada utan för att du faktiskt är det.



Jag vet hur det är att ha utslag. Till slut gråter man ju rätt ut av den psykiska påfrestningen av att det kliar precis hela tiden hur man än gör.

Postat av: Lovisa

Publicerad 2012-04-15 01:10:59

Man får klaga !! Jag tycker att en blogg är en bra blogg som innehåller både bra och dåliga saker !! För så är ju livet ändå !!



Men vet du ... jag tror nog att du skulle må bra av att äta lite FL, tänk att till å med min jordnötsallergi gick över !! Jag har säkert sagt det förr och skrivit om det en hel del men ville bara säga det ännu en gång !!



Kram på dig

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela