malinsminut

Häxan surtant...

Publicerad 2012-02-22 21:51:06 i Allmänt

Idag hade jag inte en riktigt bra dag...på lunchen skrev jag ett surt och lite bittert inlägg som jag sparade som utkast. Så här när jag är på bättre humör är det ganska lustigt så ni får läsa det ändå..^^här har ni det!


jag gick nog på jobbet för tidigt kanske,...är alldeles knäckt nu...och har haft en galet jobbig dag...inte för att jag har haft jobbiga saker att göra utan för att jag har blivit helt svettig för minsta lilla...bara att vrida om bilnyckeln tog på krafterna. Ja, stackars mig. Och ikväll är jag dessutom ensam eftersom Micke är på kurs i Umeå. Ännu mer stackars mig. Dagens jäkla snöoväder på det här och jag är en riktig surtant idag. Jag blir retad på typ allt...

Saker jag har funderat över och som har retat mig idag..

-Måste man köra 20 km/h genom byn bara för att man är en nyfiken, halvblind pensionär? Ja det är tydligt det. Bry dig inte om nån annan din gamla dinosaurie för alla vill ju cruisa runt och kolla vad MIVA-människorna sysslar med...tänk inte på att nån jobbar och kanske har en aning bråttom...Nä, sluta glo åt sidan och öka farten lite istället gammelmänniska.

-Är det väldigt svårt för dagisbarnen utanför vår lokal att stänga toadörren efter sig? Uppenbarligen är det så eftersom det luktar skit i kapprummet varenda dag...

-Blir man automatiskt fulare när man är sjuk? Är det bara en känsla eller är det verkligen så? jag börjar undra för jag har aldrig sett ett så hemskt monster i spegeln tidigare...alla andra verkar glo extra mycket också...kanske för att jag är så sur. Kanske beror fulheten på att jag ska klippa mig imorrn...dagen innan frissan brukar man ju vara ett riktigt otäckt spöke..

-Har ingen i kommunen betalt för snöröjning? Nähäpp...det verkar inte så. Hoppas ni betalar sjuhusräkningen och bilskadorna då när jag har sladdat ner i diket.

-Varför kom så få fettisdagsbarn igår? Massor med godis kvar som ligger och retas....onödigt.

Äre inte likt så säg?!

Ja ni ser..vilken häxa va?=) Men om jag är glad 98% av livet måste jag väl få vara lite sur ibland också =) så här efter ett avsnitt av gladiatorerna, massa överblivet godis, stygntagning på en katt i byn och massa prat i telefon så känns det inte alls lika tråkigt. Det gick över ganska fort faktiskt.

Ja, så kan det vara! Nu ska jag skura några golv innan jag lägger mig i soffan för resten av kvällen! Hoj!

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2012-02-24 06:42:53

Ååå vad jag känner igen mig .. man börjar reta sig på nått å sen är det som en kvarn som bara mal på, jag brukar till åmed reta mig på hur hundarna dricker tillslut ...

Postat av: Annika

Publicerad 2012-02-24 15:29:31

haha, majasurkaja

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-27 14:15:57

Hahaha, jag skrattar samtidigt som jag känner igen mig sjukt mycket. När man blivit på dåligt humör över en sak kan man lika gärna passa på att vara sur på allt, eller hur? :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela