malinsminut

Ett foto

Publicerad 2012-01-18 16:11:39 i Huset

Jag vet inte vad det är med mig och foton...jag lyckas alltid slarva bort dem...antagligen gömmer jag dem på ett så smart ställe att jag aldrig hittar åt dem igen...typiskt. Jag hade ett jättefint gammalt foto på mitt hus från då det var nybyggt och de första boendena stod utanför...man såg liksom huset på långt håll så man kunde se att det var precis det här huset...jag hade tänkt förstora upp det och göra nånting av det, men det går ju inte när jag inte vet var det är....däremot har jag ett annat kort på samma människor som också står utanför mitt hus(antagligen taget samma dag), men det är taget på nära håll så om man inte visste var det var skulle det kunna vara vilket hus som helst....


Visst är det fint? Alla har klätt upp sig och gjort sig extra fina och ställt massa björkar vid dörren dagen till ära...Jag vet inte vilka alla är, men åtminstone några...tror jag....de där glasgrejerna ovanför dörren finns fortfarande kvar. Jag hittade dem (det var ju två dörrar..) ovanpå sovrumstaket när jag renoverade övervåningen. Jag vet inte vad jag ska ha dem till, men jag sparade dem ändå.

Så är det ju det där med släktträdet jag har tänkt göra...jag har ju massor, massor med foton men det gäller ju att sortera ut de bästa, lista ut vilka alla är och sen göra själva "tavlan"...hmm...ja, jag måste nog renovera helt klart uppe innan jag kan börja med det. Annars får jag väl aldrig dit foder och socklar.....

Nu måste jag rappa på lite med gardinerna och städningen....hörs hej!

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-01-19 16:33:11

Här är en länk som är jättebra då man släktforskar, min faster släktforskar mycket och har kommit ända ner till 1741, då den första med namnet Stener fanns :) http://www.ancestry.se/

Postat av: Charlotte

Publicerad 2012-01-20 13:11:45

Har du mitt kort? Tänkte att du kunde göra en annorlunda fotoram av ljusinsläppet. Använd det som ett slags passpartou. Kanske med bilder från huset i.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela