malinsminut

Ett recept!

Publicerad 2012-03-05 11:43:41 i Allmänt

Här ska ni få ett recept av mig för en gångs skull! Superenkelt och väldigt gott är det =) Jag brukar skippa dillen och ibland paprikan också...bara för att jag inte gillar nåt av det...men gott är det ändå =) Testa!


Ingredienser:

Pastasås:

Gör så här:

Koka tagliatelle under tiden du gör pastasåen så att den blir klar ungefär samtidigt. Hacka purjolöken i små bitar. Skär paprikan i småbitar. Skär ev. champinjoner i skivor. Hetta upp en stekpanna med olja eller flytande margarin. Stek lök, paprika och ev. champinjoner ca 5-10 min tills vätskan på champinjonerna kokat in. Salta och peppra.

Tillsätt crème fraiche, fond, chilisås och kräftspad. Låt koka några minuter och smaka av. Tillsätt sist kräftstjärtar och dill. Låt bli varmt 1-2 minuter och servera genast.

Servera med tomater.


(så klart stulet...från recepten.se)

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-03-05 12:48:46

Lät skitgott! Måste prova så snart jag blir frisk :9

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-03-05 12:57:00

Riktigt ovanligt! Skoj :)



Du ser väl att det är champinjonerna som är valbara inte dill och paprika?



Typisk grej jag stör mig på, inte sådär att jag går och tänker på det, men att jag reagerar på det i alla fall. 3 tsk fiskfond, 1 msk chilisås. 3 tsk är ju 1 msk? Varför ange olika mått för samma mått? Ja, det är ju inte ditt fel, du har jag ju bara stulit det, vill bara sprida störigheten ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela