malinsminut

kontoret

Publicerad 2012-09-26 16:46:15 i

Sen Micke flyttade in blev det helt plötsligt vansinnigt lite förvaringsutrymmen i det här stooora huset...garderoberna räcker inte till och absolut inte bokhyllan och skrivbordet...Micke har ju en hel del släktforskargrejor och skogsböcker och sånt som ska få plats nånstans så vi bestämde oss helt enkelt för att sno en bit av den stora, outnyttjade hallen uppe och bygga ett kontor åt micke :) det blir inte speciellt stort, ca 6 kvm, men det räcker i alla fall till ett skrivbord, massa hyllor och en läshörna :) jag läääängtar tills det är klart för just nu konkurerar alla Mickes saker med mitt utrymme för torkning och strykning av tvätt, dvs i gästrummet...

hur som helst så var snälla brorsan här och byggde upp en vägg en kväll...det som fattas innan jag får börja tapetsera den nya väggen är taklister och foder...och ett inomhus-fönster (som dekoration och ljusinsläpp) och innerdörren...sen är det klart! bara att köpa alla möbler då ;) bra blir det i alla fall!:)


lilla fönstret kom igår!:)


väggbygget :)





Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-09-26 18:07:25

Hade jag vart som du hade jag tapetserat ögonblickligen väggarna var uppe :) Dels för att jag hade varit så ivrig och dels för att jag tycker det är lättare INNAN listerna och fodrena är där...

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela